Română      Русскии

21.08.2020
Start inițiative comunitare realizate de tineri pentru tineri!
23.06.2020
Terre des hommes anunţă vacantă poziţia de Şef/ă al/a delegaţiei Tdh pentru Europa de Est (Moldova, România, Ucraina)
17.06.2020
Inițiativa #CovidUnder19 - portavocea copiilor, la nivel global, privind experiențele lor din timpul pandemiei
05.06.2020
Fii diferit, fii tu însuți! Instruirile YouCreate îi inspiră pe tinerii dornici de schimbări
28.05.2020
Terre des hommes angajează: specialist advocacy (România)

 

Discuții / Resurse

La noi în bloc

Rezultate aşteptate :  

-          Înțelegerea de către participanți a necesității comunicării asertive;

-          Determinare unei modalități eficiente de ajungere la consens.

Metode / tehnici utilizate:

-          Joc de rol

Resurse:

-          Fise cu roluri (Anexa 1), fise cu soluții (Anexa 2)

Aranjamente practice:

-          Sală cu spațiu larg

Instrucţiuni / procedura:

-          Formatorul le comunică participanților:" Exista un bloc în apropiere. Unul dintre apartamente e închiriat de un grup de studenţi care are deseori musafiri şi organizează frecvent petreceri. Cîţiva vecini, în special cei care locuiesc în apartamente apropiate de cel al studenţilor sunt deranjaţi şi se plîng că studenţii şi prietenii lor fac zgomot, nu-i lasă să doarmă şi nu au grijă de clădire.Vecinii au organizat o şedinţă pentru a încerca să rezolve această problemă. "

-          Voluntarii vor juca rolul vecinilor. E nevoie de minimum 6 şi maximum 9 participanţi. Restul participanţilor sunt observatori. Se împart cărţile de joc între voluntari şi se dau observatorilor copii ale notiţelor observatorilor. Cîteva minute sunt necesare pentru ca persoanele să ştie ce trebuie să facă. Se reaminteşte voluntarilor că scopul e sa descopere o soluţie pentru probleme apoi sa înceapa jocul. Discuţia trebuie sa dureze 10 min şi apoi făra intrerupere fiecare participant va primi o copie a indicilor pentru găsirea unor soluţii. Jocul va continua în media înca 10 min.

Sugestii pentru formatori / dificultăţi anticipate:

-          Jocul se poate intrerupe sau prelungi dupa necessitate.

Debriefing / reflexie:

-          Ce au înregistrat observatorii şi care au fost impresiile lor faţa de joc/exerciţiu?

-          Care a fost parerea actorilor?

-          Le-a fost dificil să intre în rol, ce li s-a părut ca a fost mai greu şi ce a fost mai simplu? Participanţii au perceput vreo diferenţă dintre faza I şi faza a II-a, adica dupa ce actorii au primit indiciile pentru găsirea soluţiei.

-          Ce argumente au fost aduse şi au fost bazate pe fapte, motive sau emoţii?

-          A fost usor să-şi găsească argumente pentru sau împotriva studenţilor?

-          De unde au adus argumente?

-          S-a rezolvat problema şi toata lumea a fost multumită de rezultat?

-          A fost o soluţie corecta sau o parte a trebuit sa cedeze mai mult decat cealaltă?

-          Care au fost soluţiile alternative? Jocul a reflectat vreo realitate?

-          Care au fost similarităţile şi care diferenţele?

-          A fost ceva exagerat?

-          Care dintre personaje a reflectat cel mai bine atitudinile din societatea noastra?

-          Cand facem faţă unui conflict care implică persoane din medii culturale diferite, căutam o soluţie care e bună pentru toţi sau încercăm sa ne impunem punctul de vedere şi să neglijam pe cei care gîndesc altfel?

-          Cît de mult e conflictul legat de neîntelegerile din cultură decît de alte lucruri, precum interese personale şi economice?

-          A trecut cineva print-un asemenea experiment?

-          Care au fost circumstanţele?

Materiale ataşate


Utilizator (Email)
Parolă



Ai uitat parola?
Înregistrează-te


     

 



Acest site a fost creat în cadrul proiectului „Dezvoltarea unei abordări comune a copiilor” implementat de Reprezentanţa Fundaţiei Elveţiene „Terre des hommes – Lausanne” în Republica Moldova. Proiectul este realizat cu asistenţa Programului „Susţinerea măsurilor de promovare a încrederii”, finanţat de Uniunea Europeană şi cofinanţat şi implementat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).

Informaţia de pe site nu reflectă neapărat punctul de vedere al donatorilor.

 
© Terre des hommes Moldova 2013
Developed by Andrei Madan
PAGINA ÎN SUS