Română      Русскии

27.07.2021
Concurs de selectare a unei instituții/organizații care să găzduiască un „Laborator de alfabetizare digitală – LAD” pentru beneficiari din categoriile social vulnerabile, inclusiv pentru persoanele de etnie romă
03.06.2021
COPIII, ÎN DIALOG DESCHIS CU AUTORITĂȚILE, PROFESORII ȘI PĂRINȚII DESPRE O ȘCOALĂ FĂRĂ BULLYING
25.05.2021
Peste 3000 de elevi vor beneficia de programul inovativ JOBOTECA
21.05.2021
Lansarea proiectului JOBOTECA, un program pentru adolescenți și tineri
06.05.2021
„Explozie de emoții” pe Viber! Exprimă-ți emoțiile în comunicarea cu cei dragi prin stickerele colorate realizate de UNICEF și Terre des hommes Moldova
Discuții / Resurse

Talyat-Malyat

1.       Talyat-Malyat

2.       Sa facă copiii sa realizeze diversitatea limbilor.

3.       Copiii stau intr-un cerc. Animatorul sta in centrul cercului. El/ea le explica copiilor ca interiorul cercului reprezintă ‘lacul’ , iar exteriorul sau ‘pământul’. Când animatorul rostește ‘lac’ copiii trebuie sa înainteze in cerc printr-o săritura, dar când el spune ‘pământ’ ei trebuie sa se retragă din cerc, de asemenea printr-o săritura. Animatorul începe jocul intr-un ritm mai lent, mărindu-l pe parcurs. Cu cit ritmul accelerează copiii încep sa greșească. Cel care primul a greșit poate continua jocul – adică deveni animator.

Peste un timp, animatorul reîncepe jocul, de data aceasta folosind termenii hinduși ‘TALYAT’ (in lac) si ‘MALYAT’ (pe pământ). De asemenea pot fi folosiți termenii francezi ‘mer’- mare si ‘terre’ – pământ. Animatorul poate ruga copii sa găsească echivalentele in limba-mama.

4.       Reflectam:

·         V-a plăcut jocul? De ce da sau de ce nu?

·         De obicei ce limba vorbiți acasă?

·         Care sunt avantajele de a vorbi mai multe limbi?

·         Cu ce ii putem ajuta pe cei care doresc sa învețe limba noastră?



Utilizator (Email)
Parolă



Ai uitat parola?
Înregistrează-te




PAGINA ÎN SUS