Română      Русскии

13.09.2019
Școala viitorului este o școală liberă de violență și bullying
22.08.2019
Tineri, manageri ai Centrelor de tineret şi profesori vor dezvolta iniţiative de implicare civică pentru tinerii din 23 de raioane
15.08.2019
150 de copii, din 30 de școli din țară, vor deveni agenți ai schimbării pentru combaterea violenței
07.08.2019
Toți copiii trebuie să se simtă în siguranță și protejați în sport
17.07.2019
Elevi și profesorii din 30 de localități învață cum pot diminua violența în școală și comunitate

 

Discuții / Resurse

Tehnici de relaxare

Dragi colegi,

vă propun un şir de tehnici de relaxare, pe care le puteţi utiliza cu scopul minimizării agitaţiei apărută la copii, sau cînd apare necesitatea unei pauze.

PS.  La fel le puteţi utiliza şi în moment de necesate proprie pentru detaşare şi relaxare.

 

Exersarea tehnicilor de relaxare

 

•   „Masca liniştitoare" - închide ochii. Pune-ţi mâinile pe creştetul capului, încet, mişcă mâinile în jos pe frunte, pe faţă, şi pe gât. în timp ce faci acest lucru, imaginează-ţi că mâinile tale pun pe faţa ta o mască liniştitoare. Această mască îndepărtează gândurile, grijile, frica sau stresul din mintea ta. Ţine ochii închişi pentru încă un minut. Simte masca de pe faţa ta. Blochează toate gândurile şi sentimentele care nu au legătură cu masca liniştitoare. Pe măsură ce practici această tehnică, vei fi capabil să faci acest lucru fără să-ţi mai foloseşti mâinile. Imaginaţia ta poate funcţiona ca un substitut al mâinilor.

•  „Respiraţia profundă" - Trage aer în piept până simţi plămânii plini. Poate crezi că plămânii tăi sunt plini, dar mai este încă loc pentru aer. Inspiră încă o dată.Acum expiră uşor aerul şi simte corpul relaxat. Repetă de câteva ori această respiraţie profundă. Dacă simţi că ameţeşti după acest exerciţiu, este indicat să alegi altă tehnică.

•  „Pătura relaxantă" - Aşează-te confortabil în scaunul tău. închide ochii. Direcţionează-ţi atenţia spre picioare. Imaginează-ţi cum îţi acoperi picioarele cu o  pătură caldă. Continuă să tragi pătura mai sus pe picioare, pe tot corpul până ajunge să acopere şi gâtul. Simţi cum corpul tău este tot mai relaxat acum că este acoperit cu această pătură caldă şi relaxantă. Simţi cum această pătură îţi oferă securitate, căldură, încredere şi confort. Ţine ochii închişi încă un minut şi bucură-te de căldura şi confortul „păturii relaxante".

•  „Respiră/inspiră până la trei" - această tehnică poate fi executată atât cu ochii închişi cât şi deschişi. Inspiră aer până numeri la trei. Ţine-ţi respiraţia până numeri la trei. Expiră uşor aerul până numeri la trei. Repetă această secvenţă de câteva ori la rând. Vei simţi cum corpul tău este tot mai greu şi relaxat.

•  „Locul perfect" - Această tehnică combină respiraţia cu imaginaţia ta. Respiră încet. în timp ce respiri în acest fel, crează în imaginaţia ta un loc perfect unde te simţi relaxat, în siguranţă, încrezător, şi confortabil. Continuă să respiri şi imaginează-fi în continuare acest loc perfect, încă câteva minute. Scopul acestei tehnici este acela de a te face să te simţi relaxat şi de aţi crea o stare mentală pozitivă. Când ai atins acest p desparte-te de acest loc perfect, folosind o formulă de salut (mulţumesc, adio ) Acum mintea ta se află într-o stare de calm şi relaxare, şi eşti pregătit să începi niunca.

• „Relaxare musculară profundă" - Stresul este adesea resimţit şi la nivelul diferitelor grupe musculare (de la nivelul braţelor, umerilor, spatelui, picioarelor, pieptului sau feţei). Conştientizează nivelul stresului şi locaţia lui în aceşti muşchi. Apoi încleştează-ţi mâinile cât poţi de tare până simţi cum pulsează. Respiră de câteva on şi simte tensiunea în degete şi în palmele tale. Apoi uşor descleştează degetele până când le simţi relaxate. Fi atent la diferitele senzaţii pe care le fiimţi când eşti încordat şi când eşti relaxat, compară aceste senzaţii. Continuă această secvenţă şi cu alte grupe de muşchi din corpul tău. Lasă sentimentele şi senzaţiile pe care le simţi în această relaxare musculară profundă şi în perioada de tensiune/contractare musculară să se răspândească în tot corpul. Simte diferenţa!

 



Utilizator (Email)
Parolă



Ai uitat parola?
Înregistrează-te


     

 



Acest site a fost creat în cadrul proiectului „Dezvoltarea unei abordări comune a copiilor” implementat de Reprezentanţa Fundaţiei Elveţiene „Terre des hommes – Lausanne” în Republica Moldova. Proiectul este realizat cu asistenţa Programului „Susţinerea măsurilor de promovare a încrederii”, finanţat de Uniunea Europeană şi cofinanţat şi implementat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).

Informaţia de pe site nu reflectă neapărat punctul de vedere al donatorilor.

 
© Terre des hommes Moldova 2013
Developed by Andrei Madan
PAGINA ÎN SUS