Română      Русскии

17.12.2019
Atelier de follow-up: parteneriatele comunitare dezvoltate de Centrele de tineret, tineri voluntari și școli în 22 de raioane din țară
09.12.2019
Conferință de totalizare a proiectului privind protecția drepturilor minorităților etnice, realizat de Tdh Moldova
12.11.2019
Cadre didactice din 30 de comunități din țară au făcut schimb de bune practici în prevenirea și comaterea bullyingului în școli
07.11.2019
Networking, planuri de viitor și creativitate la tabăra de toamnă de antibullying pentru copii
18.10.2019
Drepturile copilului, prin ochii copiilor

 

Discuții / Resurse

Tehnici de relaxare

Dragi colegi,

vă propun un şir de tehnici de relaxare, pe care le puteţi utiliza cu scopul minimizării agitaţiei apărută la copii, sau cînd apare necesitatea unei pauze.

PS.  La fel le puteţi utiliza şi în moment de necesate proprie pentru detaşare şi relaxare.

 

Exersarea tehnicilor de relaxare

 

•   „Masca liniştitoare" - închide ochii. Pune-ţi mâinile pe creştetul capului, încet, mişcă mâinile în jos pe frunte, pe faţă, şi pe gât. în timp ce faci acest lucru, imaginează-ţi că mâinile tale pun pe faţa ta o mască liniştitoare. Această mască îndepărtează gândurile, grijile, frica sau stresul din mintea ta. Ţine ochii închişi pentru încă un minut. Simte masca de pe faţa ta. Blochează toate gândurile şi sentimentele care nu au legătură cu masca liniştitoare. Pe măsură ce practici această tehnică, vei fi capabil să faci acest lucru fără să-ţi mai foloseşti mâinile. Imaginaţia ta poate funcţiona ca un substitut al mâinilor.

•  „Respiraţia profundă" - Trage aer în piept până simţi plămânii plini. Poate crezi că plămânii tăi sunt plini, dar mai este încă loc pentru aer. Inspiră încă o dată.Acum expiră uşor aerul şi simte corpul relaxat. Repetă de câteva ori această respiraţie profundă. Dacă simţi că ameţeşti după acest exerciţiu, este indicat să alegi altă tehnică.

•  „Pătura relaxantă" - Aşează-te confortabil în scaunul tău. închide ochii. Direcţionează-ţi atenţia spre picioare. Imaginează-ţi cum îţi acoperi picioarele cu o  pătură caldă. Continuă să tragi pătura mai sus pe picioare, pe tot corpul până ajunge să acopere şi gâtul. Simţi cum corpul tău este tot mai relaxat acum că este acoperit cu această pătură caldă şi relaxantă. Simţi cum această pătură îţi oferă securitate, căldură, încredere şi confort. Ţine ochii închişi încă un minut şi bucură-te de căldura şi confortul „păturii relaxante".

•  „Respiră/inspiră până la trei" - această tehnică poate fi executată atât cu ochii închişi cât şi deschişi. Inspiră aer până numeri la trei. Ţine-ţi respiraţia până numeri la trei. Expiră uşor aerul până numeri la trei. Repetă această secvenţă de câteva ori la rând. Vei simţi cum corpul tău este tot mai greu şi relaxat.

•  „Locul perfect" - Această tehnică combină respiraţia cu imaginaţia ta. Respiră încet. în timp ce respiri în acest fel, crează în imaginaţia ta un loc perfect unde te simţi relaxat, în siguranţă, încrezător, şi confortabil. Continuă să respiri şi imaginează-fi în continuare acest loc perfect, încă câteva minute. Scopul acestei tehnici este acela de a te face să te simţi relaxat şi de aţi crea o stare mentală pozitivă. Când ai atins acest p desparte-te de acest loc perfect, folosind o formulă de salut (mulţumesc, adio ) Acum mintea ta se află într-o stare de calm şi relaxare, şi eşti pregătit să începi niunca.

• „Relaxare musculară profundă" - Stresul este adesea resimţit şi la nivelul diferitelor grupe musculare (de la nivelul braţelor, umerilor, spatelui, picioarelor, pieptului sau feţei). Conştientizează nivelul stresului şi locaţia lui în aceşti muşchi. Apoi încleştează-ţi mâinile cât poţi de tare până simţi cum pulsează. Respiră de câteva on şi simte tensiunea în degete şi în palmele tale. Apoi uşor descleştează degetele până când le simţi relaxate. Fi atent la diferitele senzaţii pe care le fiimţi când eşti încordat şi când eşti relaxat, compară aceste senzaţii. Continuă această secvenţă şi cu alte grupe de muşchi din corpul tău. Lasă sentimentele şi senzaţiile pe care le simţi în această relaxare musculară profundă şi în perioada de tensiune/contractare musculară să se răspândească în tot corpul. Simte diferenţa!

 



Utilizator (Email)
Parolă



Ai uitat parola?
Înregistrează-te


     

 



Acest site a fost creat în cadrul proiectului „Dezvoltarea unei abordări comune a copiilor” implementat de Reprezentanţa Fundaţiei Elveţiene „Terre des hommes – Lausanne” în Republica Moldova. Proiectul este realizat cu asistenţa Programului „Susţinerea măsurilor de promovare a încrederii”, finanţat de Uniunea Europeană şi cofinanţat şi implementat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).

Informaţia de pe site nu reflectă neapărat punctul de vedere al donatorilor.

 
© Terre des hommes Moldova 2013
Developed by Andrei Madan
PAGINA ÎN SUS